TDT
AKTUALNOŚCI
Regulacje o ochronie danych osobowych
TDT
Deklaracja Zarządu Fundacji Śląskiego Centrum Chorób SercaZarząd Fundacji przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych przetwarzanych
w Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca. W związku z czym rozumie konieczność zapewnienia
wysokiego poziomu ochrony danych osobowych w realizowanych zadaniach a także w celu
wypełnienia wymagań prawnych w tym zakresie, dlatego wprowadza system bezpieczeństwa
informacji, którego nadrzędnym dokumentem jest Polityka Bezpieczeństwa.
Zarząd Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca jest w pełni zaangażowany i aktywnie wspiera
procesy zamierzające do zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa.
Wprowadzając Politykę Bezpieczeństwa deklaruje, że wprowadzony system ochrony danych
osobowych będzie podlegał ciągłemu doskonaleniu i obejmuje wszystkie kluczowe obszary
działalności.
Głównym celem ustanowienia systemu ochrony danych osobowych jest odpowiednie
zabezpieczenie przetwarzanych informacji, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa
przetwarzanych danych z zachowaniem ich poufności, dostępności oraz integralności.
Ponadto celem wdrożonego systemu ochrony jest:
-Zapewnienie ciągłości procesów przetwarzania danych osobowych,
-Ograniczenie występowania zagrożeń dla bezpieczeństwa tych danych,
-Zapewnienie właściwego funkcjonowania wszystkich systemów informatycznych,
-Właściwe reagowanie na incydenty bezpieczeństwa.
Realizacja przyjętych celów jest zrealizowana poprzez:
-Wskazanie sposobu organizacji systemu zarządzania bezpieczeństwem danych osobowych,
-Wyznaczenie zadań i odpowiedzialności osób związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa danych,
-Wyznaczenie właścicieli dla aktywów i zasobów informacyjnych, którzy odpowiadają
za zapewnienie adekwatnego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych informacji,
-Wdrożenie i utrzymanie niezbędnych zabezpieczeń organizacyjnych i technicznych,
-Zapoznanie się przez wszystkich pracowników, współpracowników, wykonawców i osoby
realizujące zadania na rzecz Fundacji z właściwymi politykami procedurami bezpieczeństwa
danych osobowych obowiązującymi w związku z wykonywanymi obowiązkami,
-Przegląd i utrzymanie aktualnych polityk i procedur bezpieczeństwa danych,
-Reakcję na zagrożenia i incydenty dla bezpieczeństwa danych osobowych w określony
i z góry ustalony sposób,umożliwiający szybkie podjęcie działań korygujących,
-Ciągłe podnoszenie świadomości pracowników w obszarze bezpieczeństwa informacji,
-Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Alicja Chachaj
Prezes Zarządu