TDT

AKTUALNOŚCI

Kampania na rzecz walki z Rakiem Piersi

TDT

W tym roku do tej wyjątkowej akcji przyłączyła się Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu wraz z programem TAK DLA TRANSPLANTACJI...
I dzięki naszej inicjatywie po raz pierwszy różowe światło pojawi się także na katowickim Spodku w nocy z 17/18 października...

Październik jest miesiącem Różowej Wstążki – symbolu walki z Rakiem Piersi. Od 19 lat na całym świecie prowadzona jest Kampania na Rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies aby uwrażliwić kobiety i zachęcić do badań, aby szerzyć świadomość, iż wcześnie wykryty rak pozwala w ponad 90% zwiększyć szansę przeżycia. Już od 12 lat, najbardziej spektakularnym elementem Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi jest Globalna Inicjatywa Iluminacji, dzięki której co roku podświetlane różowym światłem jest ponad 200 obiektów na całym świecie - mosty, budynki, pomniki, symbole architektury – by wydobyć z cienia kwestię raka piersi, który dotyka nie tylko kobiety, ale także coraz częściej także mężczyzn.

Pomysłodawczynią idei różowej wstążki jest Evelyn Lauder, a organizatorem międzynarodowej Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi oraz Inicjatywy Globalnej Iluminacji jest Estée Lauder Companies. W ciągu 11 lat wśród iluminowanych różowym światłem obiektów na całym świecie znalazły się: Brama Brandenburska w Berlinie, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie, czy Opera w Sydney. W 2010 roku Kampania na Rzecz Walki z Rakiem Piersi firmy Estée Lauder Companies ustanowiła nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „Największa liczba słynnych obiektów oświetlona w słusznej sprawie w ciągu 24 godzin.”

W październiku 2011 roku dwie wiodące na polskim rynku kosmetycznym marki, Estee Lauder i Clinique, będą oferowad limitowane wersje produktów. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie badań nad lekiem na raka piersi, prowadzonych pod kierownictwem profesora Jana Lubioskiego, założyciela i kierownika Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Począwszy od 1 października we wszystkich Perfumeriach Douglas, Marionnaud oraz Sephora na terenie całego kraju będą dostępne limitowane wersje produktów marek Estee Lauder i Clinique. Dodatkowo, przy kasach będą rozdawane różowe wstążeczki.

W tym roku do Kampanii aktywnie włączyli się wszyscy najważniejsi partnerzy detaliczni The Estee Lauder Companies, czyli perfumerie: Douglas, Marionnaud oraz Sephora. Po raz kolejny partnerem kampanii zostały Polskie Linie Lotnicze LOT, dzięki którym misja Kampanii dotrze do wielu tysięcy ludzi nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Wspierać Kampanię będzie również w tym roku Bank Citi Handlowy, którego wsparcie również dotrzed do kolejnych wielu tysięcy osób, oraz globalny partner Kampanii, firma Philips, dzięki której rozbłysną różowym światłem różne obiekty w Polsce w ramach Globalnej Inicjatywy Iluminacji. Partnerami korporacyjnymi Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi są w tym roku Polskie Linie Lotnicze LOT, Bank Citi Handlowy oraz Philips. Przez cały miesiąc październik, PLL LOT jak i Bank City Handlowy włączą się w Kampanię na Rzecz Walki z Rakiem Piersi poprzez różnorodne działania, dzięki którym dotrzemy z misją Kampanii do ogromnej liczby osób.